26 resultaten gevonden in TNS NIPO
ICT in het onderwijs belangrijk voor schoolbesturen
Samenwerking schoolbesturen op het gebied van ICT biedt mogelijkheden. Vraagstelling Waar liggen de prioriteiten in het po en vo? Financiën of ict invoering? Conclusie Inpassen ICT in dagelijkse onderwijspraktijk en onderwijsinhoudelijke vernieuwing hoogste prioriteit.
Lees meerToename bekendheid en betekenis Ict op School voor samenwerkingsverbanden
Onderzoek naar bekendheid en de waardering voor de gerealiseerde producten en diensten onderzocht. Vraagstelling Is de bekendheid van producten / diensten Ict op School gestegen? Conclusie Imago Ict op School onveranderd positief.
Lees meerGroei computergebruik vergt meer vertrouwen bij docenten
Merendeel docenten tevreden over eigen kennis. Vraagstelling Worden computers op school wel gebruikt voor communicatie? Conclusie Gebruik computers stijgt gestaag.
Lees meerScholen tevreden over rendement ict-investeringen
Voor de (nabije) toekomst verschuiving aandacht naar kennis en vaardigheden. Vraagstelling Hoe wordt de bijdrage van ict op school gewaardeerd? Conclusie Meeste behoefte aan computerprogramma’s waarmee leerlingen zelfstandig kunnen werkenen aan leerlingenadministratiesystemen.
Lees meerOnderzoek naar ICT-gebruik onder docenten in het po en vo
In navolging van de TNS NIPO-onderzoeken van de afgelopen jaren zijn de wensen en behoeften aan ondersteuning bij de integratie van ICT in PO en VO onderzocht onder docenten. Daarnaast is de bekendheid en de waardering voor de gerealiseerde producten en diensten onderzocht. Vraagstelling Wordt de computer ook thuis gebruikt voor schoolwerkzaamheden door de docenten? … Continued
Lees meerICT op school voor samenwerkingsverbanden van groot belang
In dit onderzoek worden de belangrijkste resultaten weergegeven van het onderzoek onder samenwerkingsverbanden. Vraagstelling In welke fase bevindt het samenwerkingsverband zich? Conclusie De activiteiten van de samenwerkingsverbanden zijn het komend jaar vooral gericht op het stimuleren van gebruik van ICT in de klas. Ook het samen met andere scholen ontwikkelen van kennis, voorlichting en informatieverstrekking … Continued
Lees meerICT in het onderwijs leeft onder schoolbesturen
Stichting Ict op School wil met dit onderzoek meer inzicht verkrijgen in de ambities van scholen, schoolbesturen en samenwerkingsverbanden op het gebied van ICT en de ondersteuning die Ict op School kan bieden om deze ambities te realiseren. Vraagstelling Wat is het belang van de producten en diensten van Ict op school voor de schoolbesturen … Continued
Lees meerInternetvoorzieningen op school
Vooral schoolvestigingen in het vo maken gebruik van een tweede ISP: 44% t.o.v 11% in het po. Vraagstelling Waar liggen de verschillen bij ISP gebruik op po – en vo scholen? Conclusie Tweederde van de schoolvestigingen heeft niet de intentie om bij de eerstvolgende mogelijkheid te wisselen van ISP.
Lees meerICT heeft leraar hard nodig
Scholen hebben meer ambities met ict dan ze in de praktijk kunnen waarmaken. Vraagstelling Waar liggen de belangrijkste knelpunten bij de invoering van ict? Conclusie Het probleem volgens de scholen zelf: de leraren hebben te weinig kennis en vaardigheden.
Lees meerSchoolbesturen
Onderzoek Nipo onder schoolbesturen 2003 Vraagstelling Waar liggen de behoeften voor ondersteuning? Conclusie Over het geheel genomen tevredenheid.
Lees meer