Terug naar alle onderzoeken

21st Century Skills NL

Gepubliceerd op 8 mei 2010

Het belangrijkste doel van deze discussienota is om informatie te geven over de definitie, implementatie en evaluatie van 21st century skills door een aantal modellen voor 21st century skills te analyseren. Zie hieronder de Engelse uitgave.

The main goal of this discussion paper concerns an analysis of what current theoretical frameworks say about 21st century skills, particularly with regard to its definition, implementation and assessment. In addition, the initiatives taken by different countries and international organizations are identified.

Vraagstelling

Welke modellen zijn er die 21ste eeuw competenties beschrijven en welke verschillen zijn er tussen de modellen in intenties, implementatie en de evaluatie van gerealiseerde opbrengsten?

What do current theoretical frameworks say about 21st century skills, particularly with regard to its definition, implementation and assessment?

Conclusie

De 21st century skills die in alle modellen worden genoemd zijn samenwerking;communicatie; ICT geletterdheid, sociale en/of culturele vaardigheden (incl. Burgerschap). Daarnaast worden creativiteit, kritisch denken, en probleemoplosvaardigheden in bijna alle modellen genoemd.

See discussion paper.